دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳


اخبار ویژه
مدت‌هاست که مشخص شده است قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌های کشاورزی می‌تواند تا حد زیادی احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهد.
کتاب مبادی سواد بصری نوشتۀ دنیس ای. داندیس و ترجمۀ محمدحامد مسیح تهرانی است. انتشارات سروش دانش این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب به تقویت درک بصری کمک می‌کند.
رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی برای پرتاب پنج تا هفت ماهواره در سال ۱۴۰۳ و پرتاب ماهواره‌های بخش خصوصی، مطرح کرد: امسال مرحله نخست سکو پرتاب چابهار به بهره‌برداری می‌رسد.
همایش زمین پاک با محوریت پویش مردمی و ملی نه به ته سیگار به مناسبت بزرگداشت روز جهانی زمین پاک به همت شهرداری فردیس با مشارکت اداره محیط زیست فردیس و اعضای پویش مردمی و ملی نه به ته سیگار با حضور مدیران ارشد استان و شهرستان فردیس در سالن شهدای ایثار برگزار شد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از پیشتازی ایران در منطقه در تشخیص مالاریا خبر داد و گفت: ایران هم راستا با نهضت مبارزه جهانی با مالاریا موفق شده طی ۴ سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ گزارش صفر موارد بومی مالاریا را در کشور گزارش کند، که نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجه برنامه کنترل مالاریا بعد از ۶ دهه مبارزه با بیماری در کشور است.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارائه خدمات آن‏ها در سال ۱۴۰۲ کمتر از ۱۸ میلیارد تومان بوده، می توانند از تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‏های مستقیم استفاده کنند.
یک هیئت هفت نفری متشکل از سینماگران صاحب‌نام، داوری بخش فیلم‌های سینمایی نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را به عهده دارند.
تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی مقابل تایلند توانست قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ شود.
رئیس پلیس آگاهی البرز از انهدام باند هرمی موسوم به شرکت کیونت در شهرستان کرج خبر داد و گفت: در این زمینه ۱۲ نفر بازداشت شدند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند؛ اعلام کرد.
خانم سیمین دانشور بانوی معلم ایرانی، اولین زنی که داستان نویسی را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد. در بهاران آمد و در پایان زمستان رخت از دنیا بست تا به جلالش برسد.


نظرسنجی
نظر شما درباره سایت جدید چیست؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف